Mette Jørgensen Logo
HjemReferanserCoachingKursBloggOnline kurs

Skikkelig på trynet !

Hun hadde oppdaget at adferden hun hadde i en del tilfeller påvirket medarbeiderne negativt

Hva kjennetegner en mental sterk person?

Hva gjør du for å få godfølelsen når du føler deg mindre god?

Når det du tenker om deg selv er «Jeg er mislykket» vil du kjenne en mindre god følelse i kroppen.

Sagt er ikke nødvendigvis hørt.

Ved å skifte ut et enkelt ord får du tak i om budskapet ditt er nådd fram eller ikke.

«Jeg vet ikke om jeg orker mer, kanskje jeg ikke egner meg som leder?»

«Kan du huske når du synes du egnet deg "

Slik kommer du skikkelig i gang etter ferien😊

Det er ALLTID følelsen som vekker lysten og bidrar til motivasjon for å sette i gang.

Hva er det som virkelig betyr noe når alt kommer til alt?

«Dine venner vil kanskje glemme hva du sa, de vil glemme hva du gjorde, men de vil ALDRI glemme hva du fikk de til å føle»

Les hvordan hun økte lønnen med 30 % og samtidig ble en bedre mamma

Det er handling som skaper forvandling

Just DO IT !

Jeg er glad for å ha MOT til å teste ut hva som skjer når jeg GJØR, framfor å la det bli med tanken.

Slik øker sjangsen for at salongen utvikles og oppnår bedre resultater

Hvordan håndterer du nyansatte i salongen ?

Hva stopper deg fra å gjøre det du vet skaper resultater?

«Det som stopper meg er at jeg blir ubekvem når jeg ser at kunden synes det er dyrt»

Gratulerer med dagen kjære frisører

Hvordan DU tenker om hvordan kunden responderer på det du legger fram har stor påvirkning på resultatet.

Hva skal til for at produktene du har i salongen gir verdi for kunden?

Hva skjer når vi føler noe mindre godt om noe ?

Slik kan du coache deg selv ved å stille deg selv gode spørsmål

Hva kan og vil du endre for å oppnå målet ditt?

Hva skjer når du som leder har mot til å stå i forventninger du har til teamet ditt ?

Slutt og fortell - vis heller ved handling hva du står for .

Derfor har noen frisører mer "flaks" enn andre.

Vi er et resultat av våre tanker og våre handlinger

Kunne du ønske at du var litt mer glad i deg selv?

Vet du hvordan det det føles å gå på jobb og skulle levere et godt arbeid når mestringsfølelsen er dårlig?

En endelig forandring kan først defineres som en vane når vi gjør det uten å tenke

Gode spørsmål som fører til at 2018 blir året du oppnår suksess med teamet i salongen.

Slå ut ørene- lukk munnen og lytt!

Slik stopper du negativ indre dialog som ødelegger for dine prestasjoner

Adferd du ikke har innarbeidet oppleves som ikke lett fordi det er nytt for deg.

Hvilken versjon velger du å være ?

Hvordan vil hverdagen for deg og dine kollegaer være når du er din beste versjon ?

«Det er handling som skaper forvandling-da oppnår du målene dine »

"Hvor mer innsats og jobb du legger i å komme deg dit, hvor mer glede og stolthet vil du føle når du har oppnådd målet ditt"

Dette synes kunden din er skikkelig ubehagelig

Det viktigste er at kunden velger hvem hun vil gå til uten å føle ubehag

«Slapp av –det går bra- du er god nok »

Hvis du kunne gi deg selv et råd da du var nyetablert salongeier , hva ville det være ?

Når du TROR du kan er halve jobben gjort, resten er GJØRE det som må til for å oppnå målet ditt.

Som coach er jeg alltid nysgjerrig på å finne ut hva som ligger bakenfor adferden hos mennesker, særlig den gode som fører til at de lykkes.

Når du endrer tanken om hvordan det er å få et NEI så endrer følelsen seg , som igjen påvirker resultatet.

HVA om de jeg snakker om her begynte å fokusere på at svaret ble de håpet på, nemlig et tydelig og begeistret JA!

Hender det du er redd for hva andre tenker om deg ?

Jeg var avhengig av aksept fra andre for å kjenne på at jeg var god nok.

Det kommer sjelden noe i en lukket hånd

Når vi gir til andre og får et TAKK tilbake så føler vi at vi er av betydning.

Derfor får kunden tillit til deg

I jobben som frisør møter du sannsynligvis mange nye kunder i frisørstolen. Hva skal til for å oppnå tillit ?

Slik takler du den misfornøyde kunden så hun blir din drømmekunde

Hvis du i dag er en dyktig frisør så har du med stor sannsynlighet gjort noen tabber og feil på veien, det er slik du er blitt så god

Vær deg selv for pokker-alle andre er allerede opptatt!

5 tips som gir deg mot til å være deg selv

Jeg er kommet fram til erkjennelsen at jeg er en dårlig leder

Det er ofte lett å legge merke til problemer framfor muligheter i bedriften. Hvordan er det for deg? Har du et utviklingspotensiale?

Da hun fikk troen på seg selv og produktene økte salget med 70%

Lurer du på hvordan du skal bli en superselger i salongen din? Den viktigste forutsetningen for å lykkes er å ha troen på deg selv!

Hun var en middels god frisør, men kundene elsket henne allikevel

Kunne du tenke deg å lære noen grunnleggende ferdigheter for å bli flinkere til å forstå mennesker?

Hvorfor velge onlinekurset "slik leder du til suksess"?

"Jeg har blitt en tryggere leder etter at jeg etter å ha fullført kurset "Slik leder du til suksess" med Mette Jørgensen" -Birgitte R. Høyem

10 tips til hvordan du blir den mest populære frisøren i salongen

Lurer du på hvordan du kan bli den frisøren alle ønsker å få time hos? Følg disse 10 enkle trinnene for å bli ettertraktet i din salong!

Hva skal til for at du som salongeier og leder opplever mer tilhørighet og felleskap med dine medarbeidere?

Savner du bekreftelse på at det du gjør i jobben som leder er av betydning?

Hva hvis målene du setter deg som frisør vil gi deg større økonomisk frihet?

Å være målrettet og sette seg attraktive mål er viktig for å oppnå suksess. Er du flink på å sette mål som er attraktive for deg?

Engasjement forutsetter at det gir menig og er av betydning for oss- hvis ikke- kan det være det samme!

Opplever du manglende engasjement hos dine medarbeidere og vet du årsaken?

Hvilket førsteinntrykk får kunden av deg?

Hvordan er det mulig å jobbe med å gjøre mennesker kule og vakre på håret uten å ta seg tid til å se seg selv i speilet før du går ut døra?

Er DU stolt av å være frisør?

På Fredag kl 8:30 er det livesending og denne gangen er tema: Er DU stolt av å være FRISØR?

Hun sluttet å selge og har aldri solgt så mye siden

Hun tok fram mobilen og viste meg bilder hun selv hadde tatt av kunder hun hadde behandlet. Før og etter bilder- noe jeg bare els,,

Når du mest av alt har lyst til å gi opp er du sannsynligvis noen millimeter fra å lykkes

Ordenes makt eller avmakt?

Hva skjer når den indre dialogen du har med deg selv fører deg vekk fra målet du har satt deg og ikke mot?

Fra kollega til leder

Synes du jobben som mellomleder kan være vanskelig?

En leder som utvikler bedriften, utvikler menneskene - menneskene vil ta seg av å utvikle bedriften.

For en tid siden coachet jeg en leder som eier flere frisørsalonger og som slet med hvordan hun skulle få meg seg teamet sitt...

Hvilken historie forteller du deg selv?

"I jobben som coach i frisørbransjen så opplever jeg jevnlig at de jeg jobber med snakker nedsettende om seg selv"

Jeg er ikke selger, jeg er frisør

«Jeg hater å pushe kunden , jeg føler det skikkelig kjipt» Dette hører jeg veldig ofte fra frisørene jeg coacher

Finn ut hvordan du kan få flere kunder i Januar

Januar har flere arbeidsdager enn desember, så mulighetene er tilstede for å oppnå rekordhøy omsetning. Men hvorfor er da Januar en...

Det blir vanskelig å få til, men jeg kan jo prøve.

«Typisk meg, jeg er så dårlig til dette» Når vi forer hjernen med ord og setninger som dette så er det akkurat det det blir: VANSKELIG.

Ingen er best alene - Vi er best sammen.

For noen dager siden var jeg innom min gamle arbeidsplass, Hexagon frisør. En plass med en helt spesiell atmosfære..

Sta som en geitebukk!

Har du opplevd å komme hjem etter et seminar eller kurs og være superinspirert? Du tenker at «nå SKAL det skje store endringer».

Hvilken versjon velger DU?

Side opp og side ned, flere tettskrevede bøker med notater. I jobben som coach har jeg har stilt spørsmål, lyttet og notert.

5 tips til deg som leder

Vær den lederen du selv ville blitt ledet av !

Jeg hater å si ifra!

Ja - jeg mener det. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hatt denne samtalen med meg selv.

Mette Jørgensen
hei@mettejorgensen.no
Følg meg!
Powered by Rocketlabs